lauantai 9. heinäkuuta 2016

Villatakki kesäiltoihin


Talvella ostin Tallinnasta ihanaa Madame Tricote Parisin Merino Gold lankaa vähän enemmän, ja nyt kesäisen kirkkaasta lohenpunaisesta valmistui villatakki. Lanka on ihana iholla, lämmin mutta kivan kevyt. Eikä se kutita lainkaan. Sain tämän takin valmiiksi jo kesäkuussa, en vaan saanut valokuvattua takkia aikaisemmin!


Etsin hirveästi erillaisia malleja ennen neulomisen aloittamista. Ihastuin tähän malliin. En kuitenkaan tykännyt helman pitkästä joustinosuudesta, mutta pitsi oli ihana! Tein siis tämän ohjeen mukaan pitsin, mutta jätin helmasta joustinosuuden pois. Ohjeen neuletakki oli tehty nallelangasta. Mun valitsemalla langalla ja puikoilla toteutin silmukkamäärässä S/M -kokoa. Tein vaan pidemmän takin :)

Hieman ongelmia mulla oli takin teossa. Pidin vähän pidemmän tauon etukappaleiden neulomisen välillä. Etsiskelin sopivia nappeja sillä välin. Kun jatkoin projektia, en enää muistannut millä puikoilla olin toisen etukappaleen ja takakappaleen neulonut! Yleensä merkkaan tämmöiset seikat aina ylös ohjeeseen, mutta nyt ohjetta ei ollut. Mittailin ja mallailin. Lopulta kokeilin toisia puikkoja ja tein kappaleen valmiiksi.. ja sitten huomasin, että olin valinnut väärän puikkokoon.. Toinen etukappale oli huomattavasti suurempi kuin edellinen.. Purkuun. Onneksi tällä takilla ei ollut kiire valmistua! Olen muutenkin semmoinen, että puran ja korjaan pienetkin virheet. Käsitöitä, kun teen omaksi iloksi, niin mielummin teen kerralla kunnolla, jotta olen tyytyväinen lopputulokseen.

Malli: Pitsikuvio Novitan neuletakista, muu suunnittelu itse
Lanka: Madame Tricote Merino Gold
Puikot: 3,00 takkiosuus, hihat 3,5


Tässä vielä kännykkäkuva erikokoisista kappaleista :´)

5 kommenttia:

  1. Aivan ihastuttava neuletakki. (: Huh, mulla ois menny varmaan hermo, jos ois pitäny purkaa kokonainen kappale! Mutta on varmasti vaivannäön arvoinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli vaan pakko purkaa! Mut mielummin niin kuin vino paita ;)

      Poista
  2. Todella kaunis! Voisi sanoa, että lopussa kiitos seisoo :-)

    VastaaPoista